[O2] Pływający samochód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pavvulon
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O2] Pływający samochód

    ahmed799, jak tam egzamin z miga?
  • terre
    Ambiente
    • 2010
    • 128

    #2
    [O2] Pływający samochód

    Witam, mam taki problem jadę 100 km/h albo troszkę więcej zaczyna mi pływać samochód na drodze, czyli rzuca nim na lewo i prawo. Przytrzymam na gazie i pyszczę w tedy najbardziej jest to odczuwalne. Co może być jeszcze nie tak ??? A teraz co zrobiłem: wymieniałem tuleje na obu wahaczach z przodu, ustawiona zbieżność oraz kąty kół, samochód sprawdzony na stacji diagnostycznej amortyzatory ok. Mimo to dalej coś nie tak jest. Problem pojawił się niecały miesiąc temu.

    Komentarz

    • blind_walker
      RS
      • 2010
      • 4533
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      terre, było kilka razy, sprawdź tzw. drążki skrętne z tyłu, są to takie jakby biszkopciki. U nas był podobny problem, po wymianie dwóch sztuk, jak ręką odjął.
      Tutaj są zlokalizowane:
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz

      • terre
        Ambiente
        • 2010
        • 128

        #4
        Więc zobaczymy jeszcze na te drążki w jakim są stanie bo tego nie wymieniałem jeszcze. Dam znać co i jak gdy samochód znów odwiedzi mechanika.

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          jak nie to, to górny wahacz

          Komentarz

          • blind_walker
            RS
            • 2010
            • 4533
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            terre, najprościej jak weźmiesz brechę i poruszasz wszystkimi elementami metalowo-gumowymi, bo nawet szarpaki nie pokażą zużycia niektórych elementów zawieszenia.
            mkII 20VT (600h worked)
            Roooooomster

            Komentarz

            • Woron
              Classic
              • 2010
              • 13

              #7
              terre, u mnie objawy były identyczne (bałem się przekroczyć 100 km/h) i okazało się że były zużyte tylne drążki skrętne.

              Komentarz

              • conan
                Rider
                • 2011
                • 546

                #8
                Czy ktoś mi powie albo pokaże jakie to są te drążki skrętne z tyłu ? bo z tego co wiem to o o2 są tylko wahacze ??? w książce też o żadnych drążkach nie ma mowy, a mam podobne objawy ?
                Moja skodzinka o2
                Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Zamieszczone przez conan
                  Czy ktoś mi powie albo pokaże jakie to są te drążki skrętne z tyłu ? bo z tego co wiem to o o2 są tylko wahacze ??? w książce też o żadnych drążkach nie ma mowy, a mam podobne objawy ?
                  Nie "skrętne" tylko "kierownicze" ( to tak dla zmylenia przeciwnika ) :diabelski_usmiech . Wygląda to TAK
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • terre
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 128

                    #10
                    Witam, mechanik wymienił mi wszystkie gumowe tuleje okazało się że każda już była w opłakanym stanie i ewidentnie się nadawała do wymiany. Drążków nie wymieniałem. Po wymianie tulei różnica jest w 100% odczuwalna. Samochód lepiej się prowadzi i nie tańcuje na drodze.

                    Komentarz

                    • gisek
                      Drive
                      • 2012
                      • 76

                      #11
                      Witam,

                      U mnie właśnie zdiagnozowano ten sam problem. Obydwa drążki kierownicze mają powybijane tuleje metalowo-gumowe. Efekt jest taki, że auto podczas jazy na wprost systematycznie buja raz w lewą raz w drugą stronę. Mam pytanko, czy da się tam wstawić nowe tuleje, czy trzeba zakupić nowy drążek? I czy ten drążek FEBI jest godny polecenia, czy lepiej pakować się w te, które wstawia ASO?

                      Komentarz

                      • chopin
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 212

                        #12
                        Potwierdzam w całej rozciągłości. Po wymianie drążków kierowniczych vel wahaczy dolnych tylnego zawieszenia ten paskudny objaw ustąpił całkowicie. :szeroki_usmiech Kupiłem nowe Delphi a stare zostawiłem do regeneracji.

                        Komentarz

                        • gisek
                          Drive
                          • 2012
                          • 76

                          #13
                          Chopin a gdzie kupowałeś? Muszę sobie zorganizować to coś i podjechać na wymianę.

                          Komentarz

                          • chopin
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 212

                            #14
                            Zamieszczone przez gisek
                            Chopin a gdzie kupowałeś? Muszę sobie zorganizować to coś i podjechać na wymianę.
                            W Intercarsie. Akurat w Al. Jerozolimskich, tak wyszło.

                            Komentarz

                            • chopin
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 212

                              #16
                              Nie podają producenta a cena to połowa ceny markowego. Wybór należy do klienta :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • gisek
                                Drive
                                • 2012
                                • 76

                                #17
                                Zmieniłem te drążki w zeszłym tygodniu, panowie zrobili mi też zbieżność i auto tak jak pisaliście przestało pływać Natomiast musze jednak podjechać jeszcze na kontrolę podwozia, ponieważ przy wyższej prędkości kiedy lekko przyhamuję czuję delikatne "bicie" dochodzące z podwozia - nie jest to bicie w pedał hamulca.

                                Komentarz

                                • chopin
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 212

                                  #18
                                  A jak mocno przyhamujesz nie ma bicia?

                                  Komentarz

                                  • gisek
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 76

                                    #19
                                    Właśnie jak się mocniej depnie to tego bicia nie ma. Serwis Skody na moją prośbę sprawdzał i znalazł jedynie uwalone tuleje w drążkach kierowniczych z tyłu po to je wymieniałem.

                                    Komentarz

                                    • chopin
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 212

                                      #20
                                      W moim aucie przy delikatnym hamowaniu było takie bicie, że aż miałem pietra. Silne hamowanie bez sensacji. Pojawiło się nagle. Wymieniłem tarcze i jak ręką odjął.

                                      Komentarz

                                      • Kulsi
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 36

                                        #21
                                        Witajcie odświeżam temat, przeglądami, czytam różne posty ale nigdzie nie mogę znaleźć powyższego problemu dotyczącego "nowych" Octavii Tour, auto ma przelatane dopiero 8000km, a wozi na lewo i prawo, bardziej jest to odczuwalne jakby z tylnego zawieszenia...pisałem z jednym forumowiczem, ma podobny problem,pytanie czy ktoś ma podobne problemy??

                                        Komentarz

                                        • Gaber
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 201

                                          #22
                                          Pytanie.
                                          Czy osoba ustawiając zbieżność wykryje na przyrządach podczas ustawiania wybite tulejki w drążkach kierowniczych tylnego zawieszenia?

                                          Komentarz

                                          • pabloopabloo
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 3

                                            #23
                                            Zamieszczone przez Kulsi
                                            Witajcie odświeżam temat, przeglądami, czytam różne posty ale nigdzie nie mogę znaleźć powyższego problemu dotyczącego "nowych" Octavii Tour, auto ma przelatane dopiero 8000km, a wozi na lewo i prawo, bardziej jest to odczuwalne jakby z tylnego zawieszenia...pisałem z jednym forumowiczem, ma podobny problem,pytanie czy ktoś ma podobne problemy??
                                            Miałem podobnie, wizyta u gości którzy ustawiają geometria zawieszenia (łącznie z tyłem) i problem zniknął. Szczególnie wtedy gdy miałeś odkładane tylne sprezyny, należy to zrobic. I nie wierz ASO ze tego nie trzeba zrobic po tej dokladce.
                                            Pabloo

                                            Komentarz

                                            • Kulsi
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 36

                                              #24
                                              Zamieszczone przez pabloopabloo
                                              Zamieszczone przez Kulsi
                                              Witajcie odświeżam temat, przeglądami, czytam różne posty ale nigdzie nie mogę znaleźć powyższego problemu dotyczącego "nowych" Octavii Tour, auto ma przelatane dopiero 8000km, a wozi na lewo i prawo, bardziej jest to odczuwalne jakby z tylnego zawieszenia...pisałem z jednym forumowiczem, ma podobny problem,pytanie czy ktoś ma podobne problemy??
                                              Miałem podobnie, wizyta u gości którzy ustawiają geometria zawieszenia (łącznie z tyłem) i problem zniknął. Szczególnie wtedy gdy miałeś odkładane tylne sprezyny, należy to zrobic. I nie wierz ASO ze tego nie trzeba zrobic po tej dokladce.
                                              pabloopabloo nie miałem i nie chce mieć wymiany sprężyn w ASO p****le te towarzystwo, lenie, omykle, partacze!!!
                                              Wertuję wszystkie posty i dochodzę do wniosku że przed założeniem podtlenku LPG zrobię to na własny koszt, tak samo jak instalację LPG, nie będę pchał kasy za instalacje która nie jest tego warta (ok, mogą polecieć słowa krytyki że się nie znam...jednak swoje wiem), obecnie staram się ustalić w jakim stopniu stracę gwarancję zakładając na własną rękę LPG, trochę odbiłem od tematu...pabloopabloo dzięki za wskazówkę

                                              Komentarz

                                              • kof
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 1

                                                #25
                                                Zamieszczone przez Kulsi
                                                Witajcie odświeżam temat, przeglądami, czytam różne posty ale nigdzie nie mogę znaleźć powyższego problemu dotyczącego "nowych" Octavii Tour, auto ma przelatane dopiero 8000km, a wozi na lewo i prawo, bardziej jest to odczuwalne jakby z tylnego zawieszenia...pisałem z jednym forumowiczem, ma podobny problem,pytanie czy ktoś ma podobne problemy??
                                                Nie jesteś sam z tym problemem, moja octavia tour również myszkuje od nowośći na lewo i prawo(tył). W aso w Rzeszowie po jeździe próbnej niczego niepokojącego nie stwierdzili, a szumiącej uszczelki w drzwiach również nie potrafili naprawić mimo że do tematu podchodzili dwa razy.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...